Dbamy o Zdrowie i Bezpieczeństwo
Przyjęte Środki Ochrony i Procedury
Gabinet został zreorganizowany, uwzględniając możliwość dystansowania społecznego i rozdzielenia stanowisk, zwłaszcza we wszystkich częściach wspólnych. Dystans ten może być zmniejszony wtedy, gdy wymaga tego realizacja usługi i stosowane są inne środki ochrony indywidualnej. W pomieszczeniach zostały umieszczone płyny do dezynfekcji w celu odkażenia każdej dotykanej powierzchni co najmniej 2-3 razy w ciągu dnia pracy i na koniec każdej zmiany.
Zaplanowane wizyty są rozłożenie w czasie, aby zmniejszyć liczbę osób przebywających w gabinecie w tym samym czasie. W gabinecie może przebywać tylko tylu klientów, ile jest stanowisk do ich obsługi. W dniu poprzedzającym planowaną wizytę personel kontaktuje się z klientem w celu potwierdzenia wizyty.
Klient zostaje poinformowany o tym, że nie może przyjść na umówioną wizytę jeśli:
- występują u niego objawy wskazujące na chorobę zakaźną,
- jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
- zamieszkuje z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie,
- w ciągu tygodnia miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.
Personel jest zobowiązany do:
- Umycia rąk wodą z mydłem przed rozpoczęciem pracy (tuż po przyjściu do pracy).
- Używania środków ochrony indywidualnej adekwatnych do wykonywanego zabiegu, w tym:
- odzieży ochronnej (np., fartuch jednorazowy lub tekstylny prany w temperaturze min 60*C z dodatkiem detergentu);
- maseczki ochronnej, a w razie konieczności także przyłbic lub gogli lub zastępczo innych rozwiązań spełniających funkcję ochrony oczu;
- rękawiczek jednorazowych – obowiązkowe noszenie rękawiczek przy wykonywaniu usługi (rękawiczki zmieniane każdorazowo po wykonaniu usługi).
Jeżeli wymaga tego specyfika wykonywanego zabiegu, można zrezygnować z części powyższych elementów, postępując przy tym zgodnie z praktyką bezpiecznego wykonywania zabiegu.
Poczekalnia jest wyłączona z użytku.
Ponadto, personel jest zobowiązany do:
- Regularnego, częstego i dokładnego mycia rąk wodą z mydłem, zgodnie z instrukcją mycia rąk powieszoną przy umywalce oraz dezynfekować osuszone dłonie środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
- Zakrywania ust i nosa podczas kaszlu i kichania zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce.
- Starania się nie dotykać dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu.
- Dołożenia wszelkich starań, aby stanowiska pracy były czyste i higieniczne, szczególnie po zakończonym dniu pracy. Należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowych jak słuchawka telefonu, klawiatura i myszka, włączniki świateł czy biurka oraz sprzętu, który wykorzystywany jest podczas zabiegu.
- Regularnego (kilka razy w ciągu dnia) czyszczenia powierzchni wspólnych, z którymi stykają się klienci, np. klamki, poręcze, blaty, oparcia krzeseł.
- Unikania dojazdów do pracy środkami komunikacji publicznej, jeżeli istnieje taka możliwość.
- Nie używania telefonów komórkowych w trakcie wykonywania usługi. Poproszenia, aby klient także ich nie używał.
Dotykania wyłącznie przedmiotów niezbędnych do wykonania zabiegu w gabinecie zabiegowym w trakcie wykonywania usługi.
Wytyczne dla klientów:
- Nosić osłonę nosa i ust oraz rękawice ochronne (jeśli jest to możliwe, ze względu na rodzaj wykonywanego zabiegu).
- Nie używać telefonów komórkowych w trakcie wykonywania usługi.
- Klient przychodzi na zabieg bez osób towarzyszących.